Admins! Se hit

Ställ frågor till studenter och lärare på SOFE här.

Admins! Se hit

Postby AnDreaS.GLaaD on Sun Apr 19, 2009 11:11 am

Ni som är admins, ni måste nog ta o ta en titt på alternativa sätt att registrera sig på. Det börjar bli lite mycket spam nu men det har mest varit harmlösa grejer. Men nu på morgonen raderade jag trådar med porrbilder och länkar från en publik del av forumet. Detta kan börja skada våran image. Är det bara superadmin som kan ändra sådana saker eller kan vanliga det med?

Och nej, jag har inte tillgång till Mods Hangout längre.
AnDreaS.GLaaD
Stupid^3

Re: Admins! Se hit

Postby Linda Jonsson on Sun Apr 19, 2009 11:47 am

Henrik tittade på det där i går kväll vet jag, skulle gissa på att han har någon lösning på G (annars får jag väl jaga på honom).
Nomnomnomnomnom
Linda Jonsson
Evil Overlord

Nick: Arvaker

Postby AnDreaS.GLaaD on Sun Apr 19, 2009 11:48 am

Great! All hail Supah Admin!
AnDreaS.GLaaD
Stupid^3

Postby Henrik Danielsson on Sun Apr 19, 2009 4:02 pm

Jag har en hög lösningar jag funderat på, men jag kan inte göra något åt det då jag inte har ftp access till servern (vet inte ens vart den är). Forumet behöver bland annat uppgraderas till en [mycket] senare version, och det fort!

Vi har haft ungefär 2500 nya konton detta året, alla bots. Nästan 50 sidor med 50 inaktiva medlemmar på varje möter admins när de loggar in... Vi har dessutom en bugg på just den sidan som gör det krångligare att ta bort dem...

Det jag tillfälligt kan göra är att blockera ALLA emailadresser (vi har redan massiva filter inlagda) och bara tillåta vissa domäner, typ @gmail.com. Men det fungerar inte i längden och många botar använder även de adresserna. Alternativet är att helt stänga av medlemsregistreringen, vilket gör det lite surt för nya företag mm som vill lägga in saker i Jobb-sektionen osv.

Ska se om jag kan justera kriterierna för registreringssidan så länge, det kanske kan fördröja dem lite.
Draco Dormien Nunquam Titillandus
FulCola.com
Henrik Danielsson
Site Admin

Nick: TwoD

Postby Henrik Danielsson on Tue Feb 09, 2010 8:13 pm

Har vi någon update på det här från de som nu har access till forumservern, om någon har det?
Som läget är nu finns det snart inget annat att göra än att tvinga nya användare att bli manuellt accepterade av admins.
FulCola.com
Henrik Danielsson
Site Admin

Postby Fredrik Kuylenstierna on Wed Feb 10, 2010 4:05 pm

En fullösning kanske kan räcka i det här läget eftersom skolan ändå stängs om några månader och jag antar att detta forumet dyker då också. Eller det kanske är någon som planerat att hålla det vid liv?
“Just because nobody complains doesn't mean all parachutes are perfect.” -- Benny Hill
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” -- Oscar Wilde (phun intended)
Fredrik Kuylenstierna
Evil henchman #3

Nick: Xarleth

Postby Erik Larsson on Mon Feb 22, 2010 11:29 am

Känns ju inte som om detta forum används för mycket iallafall... hade fler använt det hade de la varit kul att ha kvar, men när det är 10 pers så känns det int som något man behöver göra
Image
0096 2251 2110 8105
Erik Larsson
UV-Gimp

Nick: TisTaTos

Postby Henrik Danielsson on Sat Feb 27, 2010 2:46 pm

Ok, numera krävs det att en Admin godkänner nya konton.
FulCola.com
Henrik Danielsson
Site Admin

Return to Allmänt